Perpustakaan
DESKRIPSI DATA LENGKAP
JudulAnalisis Permintaan Pada UKM Warung Kopi Di Kota Palu
Nama: MUHAMMAD FANTSYURI
Tahun: 2020
Abstrak
ABSTRACT MUHAMMAD FANTSYURI, Stambuk: C 101 13 026, "Demand Analysis On The SME Coffee Shop in Palu City". Main Supervisor by Mr. Eko Jokolelono, and Escort Supervisor by Mrs. Nudiatulhuda Mangun. Essay Faculty of Economy, 2020. This research aims to find out if there is a relationship of factors that allegedly affect consumers visit at any coffee shop in Palu city, knowing the characteristics of consumers (visitors) who come at every coffee shop. This research of using primary data sourced from the dissemination of the questionnaire 38 respondents visitors to Coffee Shop in Palu city. The analysis of the data used is descriptive analysis. The number of consumers (visitors) as the dependent variables and four independent variables is the variable Price, Tastes, Diversity Menu and Brand (the name of a Coffee Shop). The results of the analysis, researchers get information that the classification of respondents responses that are determined by scoring average on a variable number of visit (Y) with the average score of 3.18 (4-5) time to visit, Price (X1) with an average score of 3,16 (Cheap), Tastes (X2) with the average score is 3,10 (Very Satisfied), The Diversity of Menu (X3) with the average score of 3,36 (Diverse), and the Brand (X4) with the average score of 3,02 shows the majority of respondents choose the coffee shop that is Known, after cross tabulation data analysis also showed that all variables that the authors suspected influenced consumer visits at each coffee shop have been shown to have a relationship. Key Words: Coffee Shop, The Number of Visitors, Prices, Tastes, Diversity Menu, Brand. ABSTRAK MUHAMMAD FANTSYURI, Stambuk: C 101 13 026, “Analisis Permintaan Pada UKM Warung Kopi Di Kota Palu”. Pembimbing Utama Bapak Eko Jokolelono, Pembimbing Pendamping Ibu Nudiatulhuda Mangun. Skripsi Fakultas Ekonomi, 2020. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui apakah ada hubungan faktor-faktor yang diduga memengaruhi kunjungan konsumen pada setiap warung kopi di Kota Palu, mengetahui karakteristik konsumen (pengunjung) yang datang pada setiap warung kopi. Penelitian ini menggunakan data primer yang bersumber dari penyebaran kuisioner kepada 38 responden pengunjung warung kopi di Kota Palu. Analisis data yang digunakan adalah analisis secara deskriptif. Jumlah kunjungan konsumen sebagai variabel dependen dan empat variabel independen yaitu variabel Harga, Selera, Keberagaman Menu dan Brand (nama sebuah warung kopi). Hasil analisis, peneliti mendapatkan informasi bahwa klasifikasi tanggapan responden yang ditentukan dengan skoring rata-rata terhadap variabel Jumlah kunjungan (Y) dengan skor rata-rata sebesar 3,18 (4-5) kali berkunjung, Harga (X1) dengan skor rata-rata 3,65 (Murah), Selera (X2) dengan skor rata-rata 3,10 (Puas), Keberagaman Menu (X3) dengan skor rata-rata 3,36 (Beragam) dan Brand (X4) dengan skor rata-rata 3,02 menunjukan mayoritas responden memilih warung kopi yang Terkenal, Setelah dilakukan analisa data tabulasi silang juga menunjukan bahwa semua variabel yang penulis duga memengaruhi kunjungan konsumen pada setiap warung kopi telah terbukti ada hubungan. Kata Kunci: Warung Kopi, Jumlah Kunjungan, Harga, Selera, Keberagaman Menu, Brand.

Sign In to Perpus

Don't have an account? Sign Up