JudulPENGGUNAAN STRATEGI RANDOM TEXT DALAM MENINGKATKAN PEMAHAMAN MEMBACA SISWA KELAS DELAPAN SMPN MODEL TERPADU MADANI PALU |
Nama: MAHARANI AS.LAMAUJU |
Tahun: 2024 |
Abstrak ABSTRACT Maharani AS. Lamauju (A12120093) Using Random Text Strategy in Improving Reading Comprehension of Grade Eight Students of SMPN Model Terpadu Madani Palu. English Education Study Program Language and Art Education Department Faculty of Teacher Training and Education Tadulako University. Under The Supervision of Sudarkam R Mertosono and Anjar Kusuma Dewi. The objectives of the research are to find out if the use of random text strategy to improve students reading comprehension of grade eight Students of SMPN Model Terpadu Madani Palu or not. This research is a pre-experimental design by comparing the pre-test and post-test. The difference in pre-test and post-test scores depends on the success of the treatment. The sample in this study is a purposive sampling technique, the researcher only took one class as a sample, and the respondents for this research were eighth class, totaling 30 students. The results of the tests carried out by the researcher shows that there is a significant difference between the pre-test results and the post-test results, namely the t-count (11.84) greater than the t-table (2.045). This data can be supported by analyzing and comparing the average pre-test score (38.48) and post-test (66.76). this means the hypothesis is accepted or in other words, the use of random text strategies is effective in improving students' reading comprehension of grade eight students of SMPN Model Terpadu Madani Palu. Key Words: Improving, Reading comprehension, Random text strategy. ABSTRAK Maharani AS. Lamauju (A12120093) Penggunaan Strategi Teks Acak dalam Meningkatkan Pemahaman Membaca Siswa Kelas Delapan SMPN Model Terpadu Madani Palu. Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris Jurusan Pendidikan Bahasa dan Seni Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan Universitas Tadulako. Di bawah bimbingan Sudarkam R Mertosono dan Anjar Kusuma Dewi. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui apakah penggunaan strategi teks acak dapat meningkatkan pemahaman membaca siswa kelas delapan SMPN Model Terpadu Madani Palu atau tidak. Penelitian ini merupakan penelitian pre-eksperimental dengan cara membandingkan antara pre-test dan post-test. Perbedaan skor pre-test dan post-test tergantung pada keberhasilan perlakuan. Sampel dalam penelitian ini menggunakan teknik purposive sampling, peneliti hanya mengambil satu kelas sebagai sampel, dan responden penelitian ini adalah kelas VIII yang berjumlah 30 siswa. Hasil pengujian yang dilakukan peneliti menunjukkan terdapat perbedaan yang signifikan antara hasil pre-test dan hasil post-test yaitu thitung (11,84) lebih besar dari ttabel (2,045). Data tersebut dapat didukung dengan menganalisis dan membandingkan rata-rata skor pre-test (38,48) dan post-test (66,76). hal ini berarti hipotesis diterima atau dengan kata lain penggunaan strategi teks acak efektif dalam meningkatkan pemahaman membaca siswa kelas VIII SMPN Model Terpadu Madani Palu. Kata Kunci: Peningkatan, Pemahaman bacaan, Strategi teks acak. |