JudulMenggunakan Word Connection Game Untuk Meningkatkan Penguasaan Kosakata Siswa Kelas Delapan SMP Negeri 19 Palu |
Nama: R. NUR ANUGRA RAHMADANI |
Tahun: 2024 |
Abstrak R. Nur Anugra Rahmadani, A12120015. This Skripsi is entitled “Using Word Connection Game to Improve Vocabulary Mastery of the Eighth Grade Students at SMP Negeri 19 Palu.” English Education Study Program Language and Art Education Department Teacher Training and Education Faculty Tadulako University, under the supervision of Ferry Rita, Rofiqoh, and Maf’ulah. The objective of the research is to prove whether using word connection game can improve vocabulary mastery of the students or not. It is a true-Experimental research. It involved eighth-grade students of SMP Negeri 19 Palu. The researcher gave a pre-test about vocabulary to measure the students’ previous score in vocabulary before giving treatment and gave posttest after gave the treatment. The data gathered were analyzed statistically to find out the significant difference between the experimental and control class. The data indicates that the mean score of the experimental class (79.60) was higher than mean score of the control class (65.63). By applying a significance level of 0.05, it was found that the t-counted (3.25) was higher than the t-table (1.68). It means that the hypothesis of the research is accepted. In conclusion, using word connection game can improve vocabulary mastery of the eighth-grade students at SMP Negeri 19 Palu. The implication of the findings to the teaching of vocabulary in the class is that the teacher needs game to make the class more interesting as well as make the students improve their vocabulary. Keywords: Improve, Vocabulary, Word connection game. R. Nur Anugra Rahmadani, A12120015. Penelitian ini berjudul “Menggunakan word connection game untuk meningkatkan penguasaan kosakata siswa kelas delapan di SMP Negeri 19 Palu.” Program studi Pendidikan Bahasa Inggris, Jurusan Bahasa dan Seni, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Tadulako. Dibawah bimbingan Ferry Rita, Rofiqoh and Maf’ulah. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk membuktikan apakah penggunaan permainan koneksi kata dapat meningkatkan penguasaan kosakata siswa atau tidak. Ini adalah penelitian eksperimental sejati. Penelitian ini melibatkan siswa kelas VIII SMP Negeri 19 Palu. Peneliti memberikan pre-test tentang kosakata untuk mengukur skor siswa sebelumnya dalam kosakata sebelum memberikan perlakuan dan memberikan posttest setelah memberikan perlakuan. Data yang dikumpulkan dianalisis secara statistik untuk mengetahui perbedaan signifikan antara kelas eksperimen dan kelas kontrol. Data tersebut menunjukkan bahwa nilai rata-rata kelas eksperimen (79,60) lebih tinggi dibandingkan nilai rata-rata kelas kontrol (65,63). Dengan menggunakan taraf signifikansi 0,05 diperoleh thitung (3,25) lebih besar dibandingkan ttabel (1,68). Artinya hipotesis penelitian diterima. Kesimpulannya, penggunaan permainan koneksi kata dapat meningkatkan penguasaan kosakata siswa kelas VIII di SMP Negeri 19 Palu. Implikasi dari temuan ini terhadap pengajaran kosakata di kelas adalah bahwa guru memerlukan permainan untuk membuat kelas lebih menarik serta membuat siswa meningkatkan kosakata mereka. Kata kunci: Memperbaiki, Kosakata, permainan koneksi kata. |