Perpustakaan
DESKRIPSI DATA LENGKAP
JudulKesulitan Belajar Kosakata Bahasa Inggris Yang Dihadapi Siswa SMPN 3 Palu
Nama: ULFA LIVIA SARI
Tahun: 2024
Abstrak
This research is aimed to identify students’ difficulties in learning English vocabulary and to identify the teachers’ techniques in teaching English vocabulary of eight grade in SMPN 3 Palu. It used a descriptive qualitative design with classroom observation and semi-structured interview as the research instruments. In this research, the teacher and eight grade students of SMPN 3 Palu were selected as the research subjects. The results of this research show that students face several difficulties in learning English vocabulary. These difficulty were understanding the meaning of new words, pronouncing the word, making comparative form of the word and changing the word based on the context. The causes of students’ difficulties were unfamiliar with English word, different writing and pronunciation in English, lack of word understanding about how to use the prefix and suffix, the students do not understand the placement of vocabulary in the sentence and the students are not interested in learning English. Furthermore, the teacher employed some techniques in teaching English vocabulary those are completing a sentence, reading the dialogues on textbook, using picture/object and memorizing the words. In this research, the teacher implies several techniques but the students still have difficulties in learning English therefore the teacher can finds another techniques to give solutions to the students problems. Penelitian ini bertujuan untuk mengidentifikasi kesulitan siswa dan mengidentifikasi teknik guru dalam mengajar kosakata Bahasa Inggris. Penelitian ini menggunakan desain deskriptif kualitatif dengan observasi kelas dan wawancara semi-struktur sebagai instrumen penelitian. Pada penelitian ini, Guru dan siswa kelas delapan SMPN 3 Palu dipilih sebagai subjek penelitian. Hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa siswa menghadapi beberapa kesulitan dalam mempelajari kosakata Bahasa Inggris yaitu menemukan arti dari kata baru, mengucapkan kata, membuat bentuk kata komparatif dan mengubah kata sesuai konteks. Penyebab dari kesulitan siswa adalah tidak familiar dengan kosakata bahasa Inggris, perbedaan penulisan dan pengucapan dalam bahasa Inggris, kurangnya pemahaman tentang penggunaan kata imbuhan, siswa tidak paham mengenai penempatan kata dalam suatu kalimat dan siswa tidak tertarik untuk belajar bahasa Inggris. Guru menggunakan teknik dalam mengajarkan kosakata Bahasa Inggris seperti melengkapi kalimat, membaca percakapan, menggunakan gambar atau benda, menghafal kosakata. Dalam penelitian ini, guru sudah menerapkan beberapa teknik tetapi siswa masih mengalami kesulitan dalam mempelajari bahasa inggris, untuk itu guru dapat mencari teknik lain sebagai solusi dari kesulitan siswa.

Sign In to Perpus

Don't have an account? Sign Up