JudulHUBUNGAN ANTARA KEBIASAAN MENONTON FILM BAHASA INGGRIS DENGAN KOSAKATA SISWA KELAS VIII DI SMP NEGERI 6 PALU |
Nama: PAULA ANASTASIA ARUNDE |
Tahun: 2022 |
Abstrak ABSTRACT Paula Anastasia Arunde (A12117177). Under the title “Relationship between Habit in Watching English Movie and Vocabulary of Grade VIII Students at SMP Negeri 6 Palu .” Skripsi, Faculty of Teacher Training and Education, Language and Art Department, English Education Study Program, Tadulako University. It is under the supervision of Mawardin M.Said. This research aimed to identify the relationship between habit of watching English movie and vocabulary of grade VIII students' at SMP Negeri 6 Palu. It applied correlation research with a quantitative data approach. Students of Class VIII-A, which consisted of twenty-five students were selected as the sample for this research using the purposive sampling technique. The instruments of this research were questionnaires, vocabulary tests, and the SPSS 26th version. The result of data analysis using the correlation coefficient product moment and SPSS 26th indicated the relationship between students’ habit in watching English movies and vocabulary is positive in the high category of relationship (0,702) with a significant level (? = 0.05). Then, comparing the value of the r-counted, which is higher than the r-table, indicates that students' habits of watching English movie contributes to their vocabulary. Therefore, students with a high frequency of habits in watching English movies have a higher probability of gaining a lot of new vocabulary. Keywords: Relationship, Habit, Watching, English, Movie, Vocabulary ABSTRAK Paula Anastasia Arunde(A12117177). Dengan judul “Hubungan Kebiasaan Menonton Film Berbahasa Inggris dengan Kosakata Siswa Kelas VIII SMP Negeri 6 Palu.” Skripsi, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Jurusan Bahasa dan Seni, Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris, Universitas Tadulako. Dibawah bimbingan Mawardin M.Said. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui hubungan antara kebiasaan menonton film berbahasa Inggris dengan kosakata siswa kelas VIII di SMP Negeri 6 Palu. Penelitian ini menggunakan penelitian korelasional dengan pendekatan data kuantitatif. Siswa Kelas VIII-A yang berjumlah dua puluh lima siswa dipilih sebagai sampel penelitian dengan teknik purposive sampling. Instrumen penelitian ini adalah angket, tes kosakata, dan SPSS versi 26. Hasil analisis data menggunakan koefisien korelasi product moment dan SPSS 26 menunjukkan hubungan antara kebiasaan siswa menonton film bahasa Inggris dengan kosakata adalah positif dengan kategori hubungan tinggi (0,702) dengan tingkat signifikan (? = 0,05). Kemudian, membandingkan nilai r-hitung yang lebih tinggi dari r-tabel, menunjukkan bahwa kebiasaan siswa menonton film bahasa Inggris berkontribusi pada kosakata mereka. Oleh karena itu, siswa dengan frekuensi kebiasaan menonton film berbahasa Inggris yang tinggi memiliki kemungkinan yang lebih tinggi untuk memperoleh banyak kosakata baru. Kata Kunci: Hubungan, Kebiasaan, Menonton, Film, Bahasa Inggris, Kosakata |