JudulMengidentifikasi Kesulitan Dalam Penguasaan Kosakata Siswa Kelas Viii Pada SMP Negeri 4 Palu |
Nama: HASRIYANTI |
Tahun: 2022 |
Abstrak ABSTRACT Hasriyanti, 2022. “Identifying Students’ Difficulties in Vocabulary Mastery of Grade VIII Students at SMP Negeri 4 Palu.” A Skripsi. English Education Study Program, Language and Art Education Department, Teacher Training and Education Faculty, Tadulako University, Under the Supervision of Mawardin M. Said and Zarkiani Hasyim. The objective of the research was to find the students’ difficulties in mastering English vocabulary by the eighth-grade students of SMP Negeri 4 Palu. In this study, the researcher used a qualitative research approach. Informants in this study were 24 students of eight grade each class. In this study, the researcher used questionnaire and interview as research instruments. This research revealed that difficulties faced by the students in vocabulary mastery were various. The difficulties faced by the students were almost all of the students have difficulties in spelling the word, using the word appropriately and determine the word meaning. In addition, difficulties in vocabulary mastery in questionnaire were students’ attitude behavior and teaching and learning English in the class. There are some factors that cause students difficulties in vocabulary mastery (1) different between spelling and pronunciation in English (2) rarely to interact using English, it's rarely to practice, (3) the writing the word or sound- spelling mismatches (4) some words have similar sounds but different meaning, (5) wrong pronunciation is often caused by lack of similarity between English sounds and Bahasa. Keywords: Identifying; Difficulties; Vocabulary Mastery. ABSTRAK Hasriyanti, 2022. “Mengidentifikasi Kesulitan Siswa dalam Penguasaan Kosakata Siswa Kelas VIII SMP Negeri 4 Palu.” Skripsi. Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris, Jurusan Pendidikan Bahasa dan Seni, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Tadulako, Di bawah bimbingan Mawardin M. Said dan Zarkiani Hasyim. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui kesulitan siswa dalam penguasaan kosakata bahasa Inggris oleh siswa kelas delapan SMP Negeri 4 Palu. Dalam penelitian ini, peneliti menggunakan pendekatan penelitian kualitatif. Informan dalam penelitian ini adalah 24 siswa dari delapan kelas setiap kelas. Dalam penelitian ini, peneliti menggunakan kuesioner dan wawancara sebagai instrumen penelitian. Penelitian ini mengungkapkan bahwa kesulitan yang dihadapi siswa dalam penguasaan kosakata bermacam-macam. Kesulitan yang dihadapi oleh siswa hampir semua siswa mengalami kesulitan dalam mengeja kata, menggunakan kata dengan tepat dan menentukan makna kata. Selain itu, kesulitan penguasaan kosakata dalam angket adalah perilaku sikap siswa dan belajar bahasa Inggris di kelas. Ada beberapa faktor yang menyebabkan siswa kesulitan dalam penguasaan kosakata (1) perbedaan antara ejaan dan pengucapan dalam bahasa Inggris (2) jarang berinteraksi menggunakan bahasa Inggris, jarang berlatih, (3) penulisan kata atau ketidaksesuaian ejaan bunyi (4) beberapa kata memiliki bunyi yang mirip tetapi maknanya berbeda, (5) pengucapan yang salah sering disebabkan oleh kurangnya kesamaan antara bunyi bahasa Inggris dan bahasa Indonesia. Kata Kunci: Mengidentifikasi; Kesulitan; Penguasaan Kosakata. |