Perpustakaan
DESKRIPSI DATA LENGKAP
JudulPersepsi Siswa Kelas VIII Dalam Menulis Paragraf Deskripsi Melalui Gambar Di MTs Alkhairaat Soulowe Sigi
Nama: MIFTA HULJANA
Tahun: 2022
Abstrak
ABSTRACT Mifta Huljana 2022. This Skripsi is entitled “Perception of Grade VIII Students in Writing Descriptive Paragraph through Picture at MTs Alkhairaat Soulowe Sigi”. Under the supervision are Mawardin and Maf’ulah. The purpose of this study is to investigate the Perception of Grade VIII Students in Writing Descriptive Paragraphs Using Pictures at MTs Alkhairaat Soulowe Sigi. Research was conducted by using descriptive qualitative method. Technique of data collection was distributing questionnaires that consisted of 20 aspects and interview that consist of five questions to English teacher. Teacher's perception using pictures in developing students' writing skills is quite effective. Pictures can help in the teaching and learning process. Students perceptions of using picture based on the questionnaire showed that 95% of students liked to use of pictures in writing descriptive paragraphs. Based on the results interviews, the obstacles faced during learning using pictures are; Students lack of vocabulary in English, limited teaching and learning time due to the pandemic era, lack of interaction, student motivation, difficulty understanding the material provided and the environment. The solutions to these problems are: Giving students, assignments to increase their vocabulary in English, providing wider opportunities for students to ask questions, making the material more interesting, and using additional media references. Technically, the use of images is quite effective as a learning medium, because it is easy to obtain and has various types of images. The implementation of pictures in developing students' descriptive paragraph writing skills through question sheets and pictures made by the teacher for students To make it easier for students so that they no longer need to look for other pictures. Keyword: Perception, writing, descriptive, paragraph, picture ABSTRAK Mifta huljana 2022. Skripsi ini berjudul “Persepsi Siswa Kelas VIII Dalam Menulis Paragraf Deskriptif Menggunakan Gambar di MTs Alkhairaat Soulowe Sigi”. Di bawah bimbingan Mawardin dan Maf’ulah. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui Persepsi Siswa Kelas VIII dalam Menulis Paragraf Deskriptif Menggunakan Gambar di MTs Alkhairaat Soulowe Sigi. Penelitian dilakukan dengan menggunakan metode deskriptif kualitatif. Teknik pengumpulan data adalah penyebaran kuesioner yang terdiri dari 20 aspek dan wawancara yang terdiri dari lima pertanyaan kepada guru bahasa Inggris. Persepsi guru menggunakan gambar dalam mengembangkan keterampilan menulis siswa cukup efektif. Gambar dapat membantu dalam proses belajar mengajar. Persepsi siswa tentang penggunaan gambar berdasarkan angket menunjukkan bahwa 95% siswa menyukai penggunaan gambar dalam menulis paragraf deskriptif. Berdasarkan hasil wawancara, kendala yang dihadapi selama pembelajaran menggunakan gambar adalah: Siswa kekurangan kosakata dalam bahasa Inggris, keterbatasan waktu belajar mengajar karena era pandemi, kurangnya interaksi, motivasi siswa, kesulitan memahami materi yang diberikan dan lingkungan. Solusi dari permasalahan tersebut adalah: Memberikan siswa, tugas untuk menambah kosakata bahasa Inggris, memberikan kesempatan yang lebih luas kepada siswa untuk bertanya, membuat materi lebih menarik, dan menggunakan media tambahan referensi. Secara teknis penggunaan gambar cukup efektif sebagai media pembelajaran, karena mudah diperoleh dan memiliki berbagai jenis gambar. Penerapan gambar dalam mengembangkan keterampilan menulis paragraf deskriptif siswa dengan melalui lembar soal dan gambar yang dibuat oleh guru untuk siswa Untuk mempermudah siswa sehingga tidak perlu lagi mencari gambar lain. Kata kunci: Persepsi, menulis, paragraph, deskriptif, gambar

Sign In to Perpus

Don't have an account? Sign Up