Perpustakaan
DESKRIPSI DATA LENGKAP
JudulPersepsi Siswa Terhadap Kesulitan Dalam Menulis Teks Naratif Pada Siswa Kelas Delapan Di SMP Negeri 2 Sindue
Nama: ANGGRI NURMAWARNI
Tahun: 2022
Abstrak
ABSTRACT Anggri Nurmawarni (A121 17 001). Students’ Perception of Narrative Text Writing Difficulty of Grade Eight Students at SMP Negeri 2 Sindue. Skripsi. English Education Study Program. Faculty of Teacher Training and Education. Tadulako University, Under the supervision of Abdul Kamaruddin. The purpose of this study was to determine the difficulties and causes of difficulties for class VIII students in writing narrative texts. This study uses a qualitative research design. The subjects of this study were students of class VIII B, totaling 20 students. In this study, data collection was carried out by distributing questionnaires and interviews. Based on the results of the analysis of questionnaires and interviews, it is known that students have difficulty in writing narrative texts. The difficulty lies in the tenses of the narrative text, the difficulty in placing punctuation and capital letters, and the difficulty in understanding the generic structure of the written narrative. The causes of difficulties in writing narrative texts are lack of vocabulary, lack of writing practice, and the last cause is the obstacles experienced by students when learning online. The solution that the researcher gave to the students was that students were expected to learn more about narrative text material and increase English vocabulary so that students could more easily understand and writing narrative texts. The researcher concluded that the eight grade students at SMP Negeri 2 Sindue had difficulties in writing narrative text. Keywords: Students Perception, Writing Difficulty, Narrative Text ABSTRAK Anggri Nurmawarni (A121 17 001). Persepsi Siswa Terhadap Kesulitan Menulis Teks Naratif Siswa Kelas Delapam di SMP Negeri 2 Sindue. Skripsi. Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris. Universitas Tadulako, Dibimbing oleh Abdul Kamaruddin. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui kesulitan dan penyebab kesulitan siswa kelas VIII dalam menulis teks naratif. Penelitian ini menggunakan desain penelitian kualitatif. Subjek penelitian ini adalah siswa kelas VIII B yang berjumlah 20 siswa. Dalam penelitian ini, pengumpulan data dilakukan dengan menyebarkan kuesioner dan wawancara. Berdasarkan hasil analisis angket dan wawancara diketahui bahwa siswa mengalami kesulitan dalam menulis teks naratif. Kesulitan terletak pada tenses teks naratif, kesulitan dalam menempatkan tanda baca dan huruf kapital, dan kesulitan dalam memahami struktur generik dari naratif tertulis. Penyebab kesulitan dalam menulis teks naratif adalah kurangnya perbendaharaan kata, kurangnya latihan menulis, dan penyebab terakhir adalah kendala yang dialami siswa saat belajar online. Solusi yang peneliti berikan kepada siswa adalah siswa diharapkan untuk lebih mempelajari materi teks naratif dan memperbanyak kosakata bahasa Inggris sehingga siswa dapat lebih mudah memahami dan menulis teks naratif. Peneliti menyimpulkan bahwa siswa kelas delapan di SMP Negeri 2 Sindue memiliki kesulitan dalam menulis teks naratif. Kata kunci: Persepsi Siswa, Kesulitan menulis, Teks Narasi

Sign In to Perpus

Don't have an account? Sign Up