JudulPersepsi Siswa Tentang Penggunaan Google Classroom Dalam Pembelajaran Bahasa Universitas Tadulako |
Nama: JIHAN NABILA |
Tahun: 2022 |
Abstrak ABSTRACT Jihan Nabila (A12116150). Students’ Perceptions on the use of Google Classroom in Language Learning at Tadulako University. English Education Study Program, Language and Art Education Department, Teacher Training and Education Faculty, Tadulako University, under the supervision of Aminah. The purpose of this study is to find out Students’ perceptions on the use of Google classroom in Language Learning at Tadulako University. This research is descriptive qualitative research design. The subjects were students from the 2019 batch of the English Education Program. Questionnaires were used to collect the data. The data were analysed and interpreted through qualitative procedure. The findings indicate that the students have positive perception on the use of Google classroom in Language Learning at Tadulako University. Based on the results, it shows that Google classroom used in online learning during the midst of Covid-19 pandemic was efficient because the application becomes alternative way to conduct learning activity from home. It is the most efficient application. Almost all of the student respondents said that the most efficient, comfortable and economical application to use during the pandemic is Google classroom. Keywords: Google classroom, Language learning, English Language Education Department ABSTRAK Jihan Nabila (A12116150). Persepsi Mahasiswa Tentang Penggunaan Google Classroom Dalam Pembelajaran Bahasa di Universitas Tadulako. Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris, Jurusan Pendidikan Bahasa dan Seni, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pebdidikan., Universitas Tadulako, di bawah bimbingan Aminah. Tujuan dari penelitian ini adalah bentuk mengetahui Persepsi Mahasiswa Tentang Penggunaan Google Classroom Dalam Pembelajaran Bahasa di Universitas Tadulako. Penelitian ini merupakan rancangan penelitian qualitatif deskriptif. Mata pelajaran tersebut adalah mahasiswa dari Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris angkatan 2019. Kuesioner di gunakan untuk pengumpulan data. Data dianalisis dan ditafsirkan melalui prosedur kualitatif. Temuan menunjukan bahwa para siswa memilki persepsi positif tentang penggunaan Google Classroom dalam pembelajaran bahasa di Universitas Tadulako. Berdasarkan hasil penelitian menunjukan bahwa Google Classrom yang digunakan dalam pembelajaran daring di tengah pandemic Covid-19 menjadi efesien karena aplikasi tersebut menjadi alternatif untuk cara melakukan aktivitas belajar di rumah. Ini adalah aplikasi yang efesien. Hampir semua responden mahasiswa mengatakan bahwa aplikasi paling efesien, nyaman, dan ekonomis untuk digunakan selama pandemic adalah Google Classroom. Kata kunci: Google Classroom, Pembelajaran Bahasa, Departemen Pendidikan Bahasa Inggris. |