JudulMeningkatkan Penguasaan Kosakata Siswa Kelas Tujuh Di Smp Negeri 2 Sindue Melalui Wall Chart |
Nama: HINDUN FITRATUN NUFUS |
Tahun: 2020 |
Abstrak ABSTRACT The objective of this research was to find out whether Wall Chart Technique improves vocabulary mastery of the seventh grade students. The researcher applied pre-experimental research design. The population of this research was the seventh grade students at SMPN 2 Sindue which consisted of 60 students. The sample was class VII C that consisted of 18 students. The data was collected by using test which was administered twice, it is called pre-test and post-test. The data was analyzed statistically. The result of data analysis showed that the t-counted value (13.74) was higher than t-table value (1.74) by applying 0.05 level of significance with the degree of freedom (df) 17(n-1). It proves that the hypothesis was accepted. In other words, the use of Wall Chart Technique improves the students’ vocabulary mastery of seventh grade students at SMPN 2 Sindue. Keywords: Improve, Vocabulary Mastery, Wall Chart Technique Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui apakah Teknik Wall Chart meningkatkan penguasaan kosakata siswa kelas tujuh. Peneliti menerapkan desain penelitian pra-eksperimental. Populasi penelitian ini adalah siswa kelas tujuh di SMPN 2 Sindue yang terdiri dari 60 siswa. Sampel adalah kelas VII C yang terdiri dari 18 siswa. Data dikumpulkan dengan menggunakan tes yang diberikan dua kali, yaitu pre-test dan post-test. Data dianalisis secara statistik. Hasil analisis data menunjukkan bahwa nilai t-hitung (13,74) lebih tinggi dari nilai t-tabel (1,74) dengan menerapkan tingkat signifikansi 0,05 dengan derajat kebebasan (df) 17 (n-1). Ini membuktikan bahwa hipotesis diterima. Dengan kata lain, penggunaan teknik Wall Chart meningkatkan penguasaan kosakata siswa dari siswa kelas tujuh di SMPN 2 Sindue. Kata kunci: Meningkatkan, Penguasaan Kosakata, Teknik Wall Chart |