Perpustakaan
DESKRIPSI DATA LENGKAP
JudulPenggunaan Strategi Pencocokan Kartu Indeks Untuk Meningkatkan Penguasaan Kosakata Siswa Kelas Tujuh MTs Al-Ikhlas Sipayo
Nama: NAFIZAH
Tahun: 2023
Abstrak
ABSTRACT Nafizah, 2022. “The Use of Index Card Match Strategy to Improve Vocabulary Mastery of the Seventh Grade Students at MTs Al-Ikhlas Sipayo”. Skripsi, English Education Study Program, Language and Art Education Department, Teacher Training and Education Faculty, Tadulako University, Under the Supervision of Ferry Rita. The objective of this research was to prove whether the use of Index Card Match strategy can improve vocabulary mastery of the seventh grade students at MTs Al-Ikhlas Sipayo or not. The researcher applied a pre-experimental research design. The research population was the seventh grade students at MTs Al-Ikhlas Sipayo which consisted of 40 students. The sample was selected by using total sampling technique and it was 40 students of class seventh. In collecting the data of this research, the researcher used pre-test and post-test. The result of the data analysis indicated that the mean score in post-test (47.78) is higher than the mean score in pre-test (30.35). It is also proved by the testing hypothesis in which the t-counted value (13.82) is greater than the t-table value (1.685). Thus, the hypothesis was accepted or there was a significant difference between pre-test and post-test. In other words, Index Card Match strategy is effective to improve the students’ achievement in vocabulary mastery. Keywords: Index Card Match Strategy, Vocabulary Mastery ABSTRAK Nafizah, 2022. “Penggunaan Strategi Pencocokan Kartu Indeks untuk Meningkatkan Penguasaan Kosakata Siswa Kelas Tujuh MTs Al-Ikhlas Sipayo”. Skripsi, Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris, Jurusan Pendidikan Bahasa dan Seni, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Tadulako, Dibawah bimbingan Ferry Rita. Penelitian ini bertujuan untuk membuktikan apakah penggunaan strategi pencocokan kartu indeks dapat meningkatkan penguasaan kosakata siswa kelas tujuh MTs Al-Ikhlas Sipayo atau tidak. Peneliti menggunakan desain penelitian pra eksperimen. Populasi penelitian ini adalah siswa kelas tujuh MTs Al-Ikhlas Sipayo yang berjumlah 40 siswa. Sampel dipilih dengan menggunakan teknik total sampling terdiri dari 40 siswa kelas tujuh. Dalam mengumpulkan data penelitian ini, peneliti menggunakan pre-test dan post-test. Hasil analisis data menunjukkan bahwa nilai rata-rata post-test (47.78) lebih tinggi dari nilai rata-rata pre-test (30.35). Hal ini juga dibuktikan dengan pengujian hipotesis dimana nilai t hitung (13.82) lebih besar dari nilai t tabel (1.685). Dengan demikian, hipotesis diterima atau ada perbedaan yang signifikan antara pre-test dan post-test. Dengan kata lain, strategi mencocokan pasangan kartu efektif untuk meningkatkan prestasi siswa dalam penguasaan kosakata. Kata Kunci: Strategi Pencocokan Kartu Indeks, Penguasaan Kosakata

Sign In to Perpus

Don't have an account? Sign Up