JudulSTRATEGI GURU DALAM PENGAJARAN KOSAKATA DI SMA LABSCHOOL UNTAD PALU |
Nama: MOH ANSAR |
Tahun: 2022 |
Abstrak TEACHER’S STRATEGIES IN TEACHING VOCABULARY AT SMA LABSCHOOL UNTAD PALU ABSTRACT This research aims at finding out the strategies in teaching vocabulary and the teacher perception toward the effective strategies in teaching vocabulary. This research applied a qualitative research design. The subject of this research was an English teacher at SMA Labschool Untad Palu. The techniques used to get the data were a Interview Question. The result of the research shows that three (3) strategies were used by the teacher in teaching vocabulary; videos, game and voice note. Videos make the teacher can be easy to teach, if we send a video, plus those who provide the material in the video ourselves, students will feel taught directly by the teacher even though they are from home. So that their longing was for the school atmosphere, the learning situation in the classroom will be cured. After watching the material from the video, we as teachers held games, so that students get assignments related to the video material they have watched. , the teacher asked students to use voice notes to answer questions. From the voice notes, we can assess how far their current pronunciation, speaking, and vocabulary skills.. Games can help the students to get some new words if they play games. Based on the analysis of an interview. The writer found the strategies used by the teacher were multiple meaning, game and memorization. Using multiple meaning the students can get one more meaning of vocabulary. While the game play, the students feel enjoy in studying vocabulary. And then memorizing is the ease understanding the English language. So, the strategies used teaching English vocabulary at SMA Labschool Untad Palu . But in fact, the students still find it difficult. Then it is suggested that when a teacher English vocabulary, she or he must use appropriate teachers strategies to improve student’s vocabulary mastery. Keyword: teacher, strategy and vocabulary. STRATEGI GURU DALAM PENGAJARAN KOSAKATA DI SMA LABSCHOOL UNTAD PALU ABSTRAK Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui strategi dalam penajaran kosa kata dan persepsi guru terhadap strategi yang efektif dalam mengajar kosa kata. Peneliatian ini menggunakan desain penelitian kualitatif. Subjek penelitian ini adalah seorang guru bahasa inggris di SMA Labschool Untad Palu. Teknik yang digunakan untuk mendapatkan data adalah pertanyaan wawancara. Hasil penelitian menunjukkan bahwa tiga(3) strategi yang digunakan oleh guru dalam mengajar kosa kata; vidio, permainan, dan catatan suara. Vidio membuat guru bisa dengan mudah mengajar, jika kita mengirim vidio, ditambah lagi yang memberikan materi di vidio itu sendiri, siswa akan merasa diajar langsung oleh guru meskipun dari rumah. Sehingga kerinduan mereka akan suasana sekolah, situasi belajar di sekolah akan terobati. Setelah menonton dari video, kami sebagai guru mengadakan permainan, agar siswa mendapatkan tugas terkait materi video yang telah mereka tonton. , guru meminta siswa menggunakan voice note untuk menjawab pertanyaan. Dari voice note, kita dapat menilai seberapa jauh kemampuan pengucapan, berbicara, dan kosa kata mereka saat ini. Game dapat membantu siswa untuk mendapatkan beberapa kata baru jika mereka bermain game. Berdasarkan analisis wawancara. Penulis menemukan strategi yang digunakan oleh guru adalah makna ganda, permainan dan menghafal. Menggunakan beberapa makna siswa bisa mendapatkan satu lagi makna kosakata. Saat bermain game, siswa merasa senang dalam mempelajari kosakata. Dan kemudian menghafal adalah kemudahan memahami bahasa Inggris. Jadi, strategi yang digunakan dalam pengajaran kosakata bahasa Inggris di SMA Labschool Untad Palu. Namun pada kenyataannya siswa masih merasa kesulitan. Kemudian disarankan bahwa ketika seorang guru kosakata bahasa Inggris, dia harus menggunakan strategi guru yang tepat untuk meningkatkan penguasaan kosakata siswa. Kata kunci: guru, strategi dan kosa kata |