Perpustakaan
DESKRIPSI DATA LENGKAP
JudulIDENTIFYING STUDENTS' DIFFICULTIES IN READING COMPREHENSION AT SMA MUHAMMADIYAH 1 PALU THROUGH NARRATIVE TEXT (MENGIDENTIFIKASI KESULITAN MAHASISWA DALAM PEMAHAMAN MEMBACA DI SMA MUHAMMADIYAH 1 PALU MELALUI TEKS NARATIF
Nama: RAHMAT SUDIRMAN
Tahun: 2022
Abstrak
ABSTRACT Rahmat Sudirman (A 121 14 146). Identifying Students’ Difficulties in Reading Comprehension at SMA Muhammadiyah 1 Palu through Narrative Text. Skripsi. English Language Education Study Program, Department of Language and Art Education, Faculty of Teacher Training and Education, Tadulako University, Under the Supervision of Mawardin. M.Said. To find out the students’ difficulties in comprehending Narrative text at the tenth grade of SMA Muhammadiyah 1 Palu.. This research applied a qualitative research design. The subjects of this research were All the students of tenth grade at SMA Muhammadiyah 1 Palu and English teacher of tenth grade at SMA Muhammadiyah 1 Palu. The techniques used to get the data were questionnaire and an Interview Question. As the final result found from the students’ questionnaire of their reading problem, based on the result of the identification, it was found that students of SMA Muhammadiyah 1 Palu had difficulties in vocabulary and organization of narrative text, inappropriate reading strategies, lack of motivation, students’ insufficient background knowledge in reading narrative and bad reading process which the most common problem experienced by the students during the reading process was keeping their concentration. The data also supported by the interview with the teacher. Based on the results of the interview with the teacher, the students have problems in reading comprehension. The students’ problems in reading comprehension are: lack of vocabulary, slow reading speed, lack of motivation, and boredom. In case of reading narrative text, the students showed the following problems that they have less comprehension in grammar, lack of competence to find out the main information and specific information in the reading passage, lack of prediction ability or guessing meaning ability as well as lack of background knowledge about the reading passage, specifically on the background story or unfamiliar characters in the story. Keyword: identifying, difficulties, comprehending, reading, narrative, text ABSTRAK Rahmat Sudirman (A 121 14 146). Mengidentifikasi Kesulitan Kiswa dalam Pemahaman Membaca di SMA Muhammadiyah 1 Palu melalui Teks Naratif. Skripsi. Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris, Jurusan Pendidikan Bahasa dan Seni, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Tadulako, Dibawah bimbingan Mawardin. M.Said. Untuk mengetahui kesulitan siswa dalam memahami teks naratif siswa pada kelas 10 SMA Muhammadiyah 1 Palu. Penelitian ini menggunakan desain penelitian kualitatif. Subjek penelitian ini adalah seluruh siswa kelas 10 di SMA Muhammadiyah 1 Palu dan guru Bahasa Inggris kelas 10 di SMA Muhammadiyah 1 Palu. Teknik yang digunakan untuk mendapatkan data adalah kuesioner dan Pertanyaan Wawancara. Sebagai hasil akhir yang ditemukan dari angket siswa tentang masalah membaca mereka, berdasarkan hasil identifikasi ditemukan bahwa siswa SMA Muhammadiyah 1 Palu mengalami kesulitan dalam kosakata dan struktur dari teks naratif, strategi membaca yang tidak tepat, kurangnya motivasi., kurangnya latar belakang pengetahuan siswa dalam membaca narasi dan proses membaca yang buruk dimana masalah yang paling umum dialami siswa selama proses membaca adalah menjaga konsentrasi mereka. Data tersebut juga didukung dengan wawancara dengan guru. Berdasarkan hasil wawancara dengan guru, siswa memiliki masalah dalam pemahaman bacaan. Masalah siswa dalam membaca pemahaman adalah: kurangnya kosa kata, kecepatan membaca yang lambat, kurangnya motivasi, dan kebosanan. Dalam hal membaca teks naratif, siswa menunjukkan masalah berikut bahwa mereka memiliki pemahaman yang kurang dalam tata bahasa, kurangnya kompetensi untuk menemukan informasi utama dan informasi spesifik dalam bacaan, kurangnya kemampuan prediksi atau kemampuan menebak makna serta kurangnya pengetahuan latar belakang tentang bacaan, khususnya tentang latar belakang cerita atau karakter yang tidak dikenal dalam cerita. Kata kunci: mengidentifikasi, kesulitan,bacaan, pemahaman, naratif, teks

Sign In to Perpus

Don't have an account? Sign Up