JudulMENINGKATKAN KEMAMPUAN MEMBACA SISWA KELAS DELAPAN MTs AL-KHAIRAAT TONDO MELALUI GROUP INVESTIGATION |
Nama: NUR INTAN KARTIKA DESIANA |
Tahun: 2021 |
Abstrak ABSTRACT Nur Intan Kartika Desiana (A 121 13 099). This skripsi is entitled: “Improving Reading Comprehension of the Eighth Grade Students of MTs Al-Khairaat Tondo through Group Investigation”, under the supervision of Sudarkam R. Mertosono. This research is aimed at proving that the use of group investigation can improve the reading comprehension of the eighth grade students of MTs Alkhairaat Tondo. The research applies quasi experimental with non-equivalent control group. The population is selected randomly to take sample for experimental and control groups. The instruments of data collection are tested to measure students’ reading comprehension by using group investigation. The data are analyzed by using t-test. Based on the data analysis, it is found that the students’ mean score in experimental group pretest is 55.84 lower than the control group’s mean score, 56.32. After doing the treatment, the students’ mean score in experimental group posttest is 79.04 greater than the control group’s mean score, 67.04. Comparison the two tests of scale describes that t-counted value = 5.33 > t-table value = 1.677. Therefore, Ha is accepted and Ho is rejected. It can be concluded that applying group investigation is effective on students’ reading comprehension of MTs Alkhairaat Tondo. Keywords: Group Investigation, Improving Reading Comprehension ABSTRAK Tujuan penelitian ini ialah untuk membuktikan bahwa penggunaan investigasi kelompok dapat meningkatkan pemahaman membaca siswa kelas delapan MTs Alkhairaat Tondo. Penelitian ini menggunakan quasi eksperimental dengan rancangan non-equivalen kelompok kontrol. Populasi di pilih secara acak untuk menentukan sampel kelompok eksperimen dan kelompok kontrol. Instrumen pengumpulan data menggunakan tes untuk mengukur pemahaman membaca siswa dengan menggunakan investigasi kelompok. Pengumpulan data menggunakan statistik uji-t. Data yang diperoleh melalui tes di analisa. Ditemukan bahwa nilai rata-rata pretest dari kemampuan siswa kelompok eksperimen adalah 55.84 lebih kecil dari kelompok kontrol, 56.32. Setelah melakukan treatment, nilai rata-rata posttest dari kemampuan siswa kelompok eksperimen adalah 79.04 lebih besar dari kelompok kontrol, 67.04. Hasil perbandingan melalui uji-t menggambarkan nilai t-hitung = 5.33 > nilai t-table = 1.677. Sehingga, Ha di terima dan H0 di tolak. Dapat disimpulkan bahwa penggunaan investigasi kelompok efektif pada pemahaman membaca siswa kelas 8 MTs Alkhairaat Tondo. Kata Kunci: Investigasi Kelompok, Pemahaman Membaca |